SVALBARD SPITSBERGEN- WORLDLINE POLAR EXPEDITION 2019

Pierwszy w historii Worldline rejs polarny! Svalbard- trudno dostępny ląd dalekiej Północy, miejsce, gdzie dzika natura nadal wygrywa z człowiekiem, który musi podporządkować się jej surowym prawom.
Kraje
Svalbard i Jan Mayen
Ilość osób
6 osób
Termin (8 dni)
10.08.2019 - 17.08.2019
Cena
4400 USD + bilet lotniczy
Wyprawa bez polskojęzycznego przewodnika
Chcę jechać

Formularz zgłoszeniowy

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Africa Line sp. z o.o. sp.k. z siedzibą Warszawie w celu przygotowania i wysłania oferty

Pierwszy w historii Worldline rejs polarny! Svalbard- trudno dostępny ląd dalekiej Północy, miejsce, gdzie dzika natura nadal wygrywa z człowiekiem, który musi podporządkować się jej surowym prawom. Dziewiczy kierunek pozwalający odkryć piękno tundry, skalistych fiordów i majestatycznych lodowców. Ta wyprawa to idealna okazja, by poczuć zew przygody i wybrać się na poszukiwania króla Arktyki- niedźwiedzia polarnego.

Program podróży
Program podróży
Dzień 1
PRZELOT Z WARSZAWY DO LONGYEARBYEN (NORWEGIA)

Przelot do Longyearbyen. Stolica Svalbardu skupia około 2000 ludzi, pracujących głównie w okolicznych kopalniach. Ich życie płynie zupełnie innym rytmem, w którym rok dzieli się na 6 miesięcy nocy i drugie tyle dnia, podczas którego promienie słoneczne nie pozwalają spokojnie spać. Mówi się, że “tutaj nikt się nie rodzi i nikt nie umiera”, bo kobiety w ciąży i ludzi w podeszłym wieku odsyła się na stały ląd do Norwegii. Na głęboko zmrożonych ziemiach arktycznych wysp nie ma szans na założenie cmentarza. To tutaj znajdują się wszystkie miejsca “najdalej na północ”, a nawet odbywa się Oktoberfest- oczywiście słynny, bo… najdalej wysunięty na północ.

Wyżywienie
-
Zakwaterowanie

-

Dzień 2
POCZĄTEK REJSU - FIORD TRYGGHAMNA- CIEŚNINA FORLAND – PODLĄDANIE RENIFERÓW I LISÓW POLARNYCH

Początek tygodniowego rejsu ekskluzywnym 8-osobowym jachtem po Arktyce. Trygghamna znaczy “bezpieczna przystań”. To fiord o 6 km długości, który w przeszłości był znany jako bezpieczna zatoka i używany jako port dla norweskich oraz rosyjskich wielorybników. Obieramy kierunek na północ, do Forlandsundet- cieśniny rodzielającej Ziemie Oskara II na Spitsbergenie od Ziemi Księcia Karola. Z pokładu jachtu widać wspaniałe masywne czoła lodowców. Pierwsze zejście na ląd to okazja do podziwiania piękna dzikiej Arktyki- wolno pasących się reniferów i cicho przemykających pośród porostów lisów polarnych.

Wyżywienie
-
Zakwaterowanie

-

Dzień 3
CIEŚNINA FORLAND – ZATOKA JULI – SPEKTAKL CIELENIA SIĘ LODOWCA – OBSERWACJE MORSÓW

Rejs do Zatoki Fjortende Julibukta pozwoli na obserwowanie z bliska procesu cielenia się lodowca. Masy lodu schodzące do morza pękają i z głośnym hukiem obrywają się, wpadając prosto do wody. Ten spektakl natury z pewnością na długo pozostanie w pamięci. Klif w północnej części zatoki to miejsce, które szczególnie upodobały sobie morskie ptaki, które masowo zakładają tu gniazda. Po drodze znajduje się również jedno z najbardziej znanych wybrzeży na Svalbardzie. Słynie ono z możliwości obserwowania morsów. W pobliżu laguny można zobaczyć również pozostałości starych domów traperów z początku XX wieku oraz nagrobki z okresu wielorybnictwa w XVII i XVIII w.

Wyżywienie
-
Zakwaterowanie

-

Dzień 4
ZATOKA JULI – FJORDY LILLEHÖÖK & KROSS – “CZARNE SKAŁY”

System fiordów z mniejszymI i większymi klifami to także siedlisko dla kilku tysięcy gatunków morskich ptaków. Na horyzoncie poza lodowcami będzie można wypatrywać także nunataki. Nazwa pochodząca z Grenlandii i oznaczająca “czarną skałę” dotyczy wzgórz wyraźnie wznoszących się ponad powierzchnię lodu. To ostańce, które są opływane przez lodowce. Z daleka można dostrzec maleńki, pomarańczowy punkt. To hotel Lloyds, choć im bliżej, tym mniej przypomina miejsce, które kojarzymy z tą nazwą. Mała kabina jest dziś punktem orientacyjmym, a dawniej służyła za schronienie.

Wyżywienie
-
Zakwaterowanie

-

Dzień 5
FJORDY LILLEHÖÖK & KROSS – ZATOKA BLOMSTRAND

Blomstrandhalvøya, wyspa znajdująca się pośrodku fiordu, bardzo długo była uznawana za półwysep, do czasu wycofania się lodowca Blomstrandbreen z zatoki w latach 90. XX wieku.
Powierzchnia wyspy i obszary położone na północ od niej są usiane małymi jaskiniami i otworami. Cechy te są typowe dla tak zwanego krajobrazu krasowego, gdzie skały wapienne, w tym przypadku marmur, są rozpuszczane się przez wodę, co tworzy fantastycznie rozmaitą rzeźbę terenu.

Wyżywienie
-
Zakwaterowanie

-

Dzień 6
BLOMSTRANDBUKTA – PEIRSONHAMNA – WYMARŁY “NOWY LONDYN”

Po południowej stronie fiordu Kongsfjorden znajduje się unikatowy obiekt dziedzictwa kulturowego nazywany Nowym Londynem. To pozostałość obiektu górniczego założonego w 1911 roku przez Northern Exploration Company. Historia tego miejsca pokazuje, jak marzenie szybkiego zysku zakończyło się w ciągu zaledwie kilku lat próbnych wierceń. Założenia projektu okazały się zbyt optymistyczne, gdyż nie przeprowadzono odpowiednich badań przed rozpoczęciem wydobycia. Marmur okazał się bezużyteczny, a bloke skalne zaczęły kruszyć w wyniku działania mrozu. Zakład został porzucony, w 1933 r., a nowy Londyn zyskał miano wymarłego miasta.

Wyżywienie
-
Zakwaterowanie

-

Dzień 7
PEIRSONHAMNA -NY ÅLESUND – FARMHAMNA – ODWIEDZINY W POLSKIEJ STACJI BADAWCZEJ

Szerokość geograficzna Ny-Ålesund wynosi 78º 55 'N, a osada jest jedną z najdalej wysuniętych na północ w archipeladu Svalbard. Przyczyną powstania miejscowości było wydobycie węgla, po którym jeszcze widać liczne ślady, choć górnictwo zostało zakończone po wybuchu metanu w 1962 r., kiedy zginęło aż 21 osób. Ny-Ålesund był również ważnym punktem dla kilku historycznych prób dotarcia do Bieguna Północnego. Nazwiska takie jak Amundsen, Ellsworth czy Nobile są silnie powiązane z Ny-Ålesund. Od 1964 r. jest również ośrodkiem prowadzenia międzynarodowych badań w dziedzinie monitorowania środowiska arktycznego. Wiele krajów prowadzi własne krajowe stacje badawcze, a najwięcej badań prowadzi sie właśnie podczas któtkiego lata. W Ny-Ålesund znajduje się także Polska Stacja Polarna UMK, w której można przyjrzeć się bliżej pracy naukowców.

Wyżywienie
-
Zakwaterowanie

-

Dzień 8
PRZYPŁYNIĘCIE DO LONGYEARBYEN- PRZYLOT DO WARSZAWY

Ostatnim punktem w podróży jest Longyearbyen, w którym nastąpi podsumowanie wyjazdu przy kolacji. Wymiana zdjęć, wspominanie najlepszych przygód, ponowne przeliczanie zobaczonych niedźwiedzi polarnych będą fantastycznym odpoczynkiem po trudach rejsu i przygotowaniem do snucia opowieści o arktycznych przygodach tym, którzy zostali w domu. Przelot do Warszawy.

*W razie braku proponowanych miejsc noclegowych zastrzegamy sobie prawo do zmiany zakwaterowania na inne, o takim samym lub podobnym standardzie.

Wyżywienie
-
Zakwaterowanie

-

Opiekę anglojęzycznego przewodnika
Zakwaterowanie zgodnie z programem
Transport w kraju docelowym
Wypożyczenie broni na grupę (jest to wymóg prawny, opiekę nad bronią będzie sprawował przewodnik anglojęzyczny)
Skipera
Wyżywienie zgodnie z programem
Wynajem ekskluzywnego 8-osobowego jachtu
Ubezpieczenie
Kontakt
Przelotu międzynarodowego na trasie Warszawa - Longyearbyen - Warszawa (ok. 35000 PLN; bilet można rezerwować indywidualnie)
Posiłków innych niż wymienione w programie
Alkoholi
Opcjonalnych noclegów w Longyearbyen (koszt dodatkowy: ok. 250 USD za pokój 2-os.)
Własnych wydatków
Kontakt